e-Fatura nedir?
e-Fatura, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen, Vergi Usul Kanunu (VUK) gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin GİB üzerinden gerçekleştirildiği, kağıda basılmayan, tüm işlemlerinin dijital ortamda yapıldığı bir elektronik belgedir.
Peki e-faturanın matbu faturadan farkı nedir?
Matbu fatura elde veya program kullanılarak oluşturulup yazıcıdan basılır. e-Fatura ise tamamen dijital ortamda oluşturulup kesilir. Yani, e-faturanın matbu faturadan tek farkı, elektronik ortamdan alınıp gönderilebilmesidir. VUK açısından, her iki fatura tipi de yasaldır. e-Fatura’nın itiraz süresi, iptali ve iadesi kağıt faturadan farklıdır.
e-Fatura kimler tarafından, kimlere kesilir?
e-Fatura, yalnızca e-fatura mükellefleri arasında kesilip gönderilir. Yani, herkese e-fatura kesilemez; yalnızca e-fatura kullanıcılarına e-fatura kesilebilir. Özetle, her iki tarafın da e-fatura kullanıcısı olması zorunludur.
e-Faturanın avantajları nelerdir?
- Alıcı ve satıcı arasında bir standart belirler. Taraflar arasında tek format ve standarda göre, güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir faturalama sistemi kurar.
- Çevrecidir. Çünkü kağıttan tasarruf ederek her sene binlerce ağacın kesilmesini önler.
- Baskı, postalama ve arşivleme işlemlerini ortadan kaldırarak hem operasyonel yükleri azaltır hem de paranızı cebinizde tutar.
- Size mobilite kazandırır. Çünkü dünyanın her yerinden tek tıkla e-fatura kesip gönderebilirsiniz.
- Hem siz hem de personeliniz için zaman tasarrufu sağlar. Çünkü e-faturayı saniyeler içinde kesip gönderebilirsiniz.
- Kaybolma riskini ortadan kaldırarak arşivleme ve erişim kolaylığı sağlar. Dilediğiniz sayıda faturayı saklar, seneler önceki bir faturayı bile saniyeler içerisinde erişebilirsiniz.
- Müşterilerinizin faturaları anında görmesini sağlayarak tahsilatlarınızı hızlandırır. Ayrıca onlarla daha hızlı anlaşmanı da sağlar.
- Evrak gitti-geldisi olmadan çalışmaya olanak tanıdığı için mali müşavirle iletişimi hızlandırır ve kolaylaştırır.